Ostin kolme vuotta sitten Partner-ruohonleikkurin 175 eurolla.
Kuinka ollakaan, leikkuri ei käynnistynyt ja vein sen huoltoon.
Sen jälkeen leikkuri toimi mutta korjauslasku oli 185 euroa.
Tarinan opetus: Kun laite tarvitsee seuraavan kerran huoltoa,
ostan kaupasta uuden ja vanha kierrätykseen. Kierrätyskeskuksen
työntekijät korjannevat sen edullisemmin.
Tapaus kertoo, että Suomessa työn hinta on todella korkea.
Tietenkin voi olla vedätystä. En vaivautunut kyselemään korjauksen
hintaa leikkuria korjaukseen jättäessäni.
Syy korkeaan hintaan voi olla myös korkea toimitilojen vuokra, jos toimitaan kaupungissa. Mutta kyllä hyvistä monttööreista aina on pulaa, eikä se homma ole facebookin ohella tehtävää työtä. Vaatii ahkeruutta ja sitkeyttä, kärsivällisyyttäkin. Ja yleiskulut ja asiakkaan puhuttelutkin pitää saada jostakin veloitettua, joten pitää uskaltaa periä työstä kunnolla. Mutta kyllä täällä pohjanmaalla tuolla hinnalla melko iso remontti tehdään, mutta osatkin voivat tosin olla kalliita.
VastaaPoistaJamorille.
VastaaPoistaKuluttajan kannalta ei ole järkevää viedä ruohonleikkuria yksinkertaiseen huoltokorjaukseen, koska samalla hinnalla saa kaupasta tuliterän uuden leikkurin. Mieluummin kannattaa viallinen leikkuri vaikka myydä jonnekin.