Kuuntele Jeanetten haastattelu. Hän kertoo totuuksia, miten lehtibisnes voi menestyä.
Hän kertoo, että sanomalehden ja aikakausilehtien sisällön tarjonta pitää olla lukijoita edellä eikä pelkästään tyytyä täyttämään lukijoiden sen kertaisia odotuksia. Siksi hän pitää tärkeänä, että tiedotusvälineen johtajana on sisältöjohtaja eikä ekonomi. Ekonomin rooliksi jäisi laskea ja arvioida
myöhemmin tiedotusvälineen tappiot ja tuotot. Kuitenkin tiedotusvälineen menestyksen ratkaisee sen kyky tuottaa sisältöä.
Kommentti 1: Helsingin Sanomat on oppinut Jeanetten filosofian pitkän kaavan mukaan. Ennen Internetin tulos HS tuudittautui helppouteen ja kaikkivoipaisuuteen. Se oli tuhon tie, jos lehti pyristelee nyt kuiville ja varmaan pääseekin.
Kommentti 2: Haastattelun kohdassa 37minuuttia/58 minuuttia mainitaan kirjailija Jörn Donnerin nimi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti